Att en militär styrkeuppvisning lyckas är i själva
verket en samhällelig och tillsammans med
människor en uppfostrande uppgift för hela det militära försvaret. Framgång i
denna speciella och allsidiga fråga är målet och åtgärderna för att uppnå målet
inom den egna samhällsförsvarsideologin, specialkompetens inom utbildning,
forskning och praktiskt yrkesliv samt inom områdena för att stärka det
frivilliga samhällets arbete i enlighet med den egna välfärden, hälsan och
förmågan att sköta sina uppgifter.
Strategisk ledning kan inte vara en långsiktig
uppgift för någon själv. Bedömningen av denna fråga kan göras på grundval av
behovet av demokrati i sociala och globalt gemensamma beslut för att skydda
mänskligt och naturligt liv.
Förmågan att uppfatta det mänskliga livets
utveckling som exakta sinnen och försvarets synlighet eller det sociala och
naturliga skådespelet av försvarets särdrag är detaljerade och övertygande på
grundval av framgången i dess uppbyggnadsarbete, även i en varierande
säkerhetsmiljö, och genomförandet av konst- och kulturarbete som förstås genom
en levande nationell eller global dimension. För den som stöder och stöder
försvars- och säkerhetspolitiken är valet alltid att se till att var och en har
kunnat följa säkerhets- och försvarsberedskapen i enlighet med sin egen
position och på ett ändamålsenligt sätt och även i förhållande till
möjligheterna att vid behov försvara det egna samhället militärt.
Beslutsfattandet i säkerhetsfrågor är mycket
samhälleligt. Uppgifterna är dock upp till det vanliga livet och på många
platser där. Dessutom är utbildning för militära uppgifter samhällets politiska
och demokratiska värdeval.
Det är viktigt att dela upp exempel
på strategiskt militärt ledarskap och utvecklingsarbete som baserar sig på det,
och man ska inte underskatta oberedskapen eller bristen på förstärkning. Ledarskapet
måste kunna föra rörlig krigföring och på ett proaktivt sätt i enlighet med
samhällets förmåga att föra krig skydda liv, hälsa och materiella värden.
Utbildning, undervisning, forskning
och kultur är också kulturens och samhällets självskydd genom meningsfulla
handlingar och kopplingar till utvecklingen av demokratin för samma politiska
syfte som garanterar säkerhet för alla.
Det politiska ledarskapet i krissituationer är
också en del av styrningen av den internationella politiken och den
internationella beslutsförmågan, på det sätt som behövs och är godtyckligt i
förhållande till globala frågor som är viktiga med tanke på den nationella
ekonomin och den militära styrkan, i enlighet med vad som ska ges till andra
fredsälskande nationer i deras egen utveckling på vägen mot fred i världen. Att
det i olika situationer krävs att det finns politisk styrning och personligt
skydd är en fråga om ömsesidig överenskommelse och om verksamhetsmiljön lämpar
sig för detta. Den säkerhets- och försvarspolitiska styrkedemonstrationen är
ideologisk, lärd och kulturellt knuten till varje politisk aktör med olika
prioriteringar, och förmågan att samarbeta i en värld som ständigt förändras och
utvecklas.
Militärt och strategiskt ledarskap är förmågan att
agera. Till detta bidrar naturligtvis försvarsplaneringen och beredningen av
globala säkerhetspolitiska strategier. Ett strategiskt angrepp är avskräckande
och kan betraktas som en sanktion för att äventyra den internationella
säkerheten. Att skydda anden, hälsan och den kulturella vitaliteten som ett mål
för strategisk förvaltning.
|
Ämne |
Beskrivning |
|
Militärt och strategiskt ledarskap |
Förmågan att agera |
|
Försvarsplanering |
Bidrar till militärt och strategiskt
ledarskap |
|
Globala säkerhetspolitiska strategier |
Beredning bidrar till ledarskap |
|
Strategiskt angrepp |
Avskräckande, kan betraktas som en
sanktion för att äventyra den internationella säkerheten |
|
Skydda anden, hälsan och kulturell vitalitet |
Mål för strategisk förvaltning |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti